Sopimusehdot
Surffari-sähkösopimus

Sopimus on voimassa toistaiseksi ja sen voi vaihtaa joustavasti toiseen sähkötuotteeseen 14 vrk:n irtisanomisajalla. Muuttotilanteessa sopimus päättyy aina poismuuttoon. Muuttotilanteessa voimassa olevaa sopimusta ei voi siirtää uuteen osoitteeseen. Sähkösopimusta ei voi myöskään päättää takautuvasti.

Hinta muodostuu tunneittain muuttuvasta spot-hinnasta, marginaalista (0,31 snt/kWh) ja perusmaksusta ALV 24%. Laskussa tunteja ja tuntihintoja ei erotella, vaikka jokaiselle tunnille muodostuu oma hinta. Laskussa ilmoitetaan vain jokaisen kuukauden toteutunut keskihinta.

Voit seurata verottomia spot-hintoja pohjoismaisen sähköpörssin Nord Poolin sivuilla tunti tunnilta. Hinnat ovat ilman ALV:ia ja ilmoitettu megawattitunteina. Voit muuntaa ne senteiksi ja kilowattihinnaksi jakamalla 10:lla esim. 94,34/10 = 9,434 snt/kWh. Seuraavan päivän hinnat ovat näkyvissä jo edellisenä päivänä klo 14.00 jälkeen, jolloin voit ohjata omaa kulutustasi halvemmille tunneille ja optimoida sähkönkäyttöäsi tuntihinnan mukaan. Spot-hinnat ovat myös nähtävissä Fingridin tuntihinta-mobiilisovelluksissa (Windows, Android, iPhone)

Kompassi-asiakasportaalista voit liittää sopimukseesi hintavahti-palvelun, joka ilmoittaa sähköpostiisi hinnan muutokset. Voit määrittää itse rajat, joiden ylittyessä tai alittuessa sähköpostiisi lähtee automaattisesti tieto seuraavan vuorokauden tuntihinnoista.

Tärkeää sopimusehdoista

Asiakas on velvollinen ilmoittamaan muuttuvat yhteystiedot, laskutusosoitteeseen tai käyttöpaikkaan liittyvät muutokset. Jos muutat käyttöpaikasta pois, riittää, kun ilmoitat tiedot muutoksista myyjälle, joka välittää tiedot eteenpäin käyttöpaikan verkkoyhtiölle. Maistraatin ja postin kautta tehtävä muuttoilmoitus ei päätä sähkösopimustasi, vaan sinun täytyy tehdä ilmoitus aina henkilökohtaisesti.

Sopimusvahvistukset lähetämme pääasiassa sähköpostitse.

Asiakassuhteen alussa tarkistamme luottotiedot. Pidätämme oikeuden olla tekemättä sopimusta luottotietomerkinnän vuoksi. Sopimuksen aikana voimme pyytää vakuutta, jos asiakas on olennaisesti laiminlyönyt maksuvelvollisuuttaan.

Asiakkaalla on oikeus perua etämyynnin kautta tehty sähkösopimus 14 vrk:n kuluttua sopimuksen syntymisestä. Peruutusoikeus koskee puhelimitse tai nettisivujen kautta tehtyjä sopimuksia. Sopimus on mahdollista perua puhelimitse, sähköpostitse tai lähettämällä meille täytetty peruuttamislomake. Tämä lomake on hyvä olla lähetetty ennen peruuttamisajan umpeutumista. Jos asiakas haluaa perua jo aloitetun sopimuksen, on asiakas velvollinen maksamaan kulutetun sähkön, jota on käytetty sopimuksen alkamisen ja peruuttamisilmoituksen välillä. Sähkösopimuksilla, jotka on solmittu messuilla, asiakaspalvelupisteessä tai erillisessä väliaikaisessa myyntipisteessä, ei ole peruutusoikeutta.

Sähkö laskutetaan vain kohteen todellisen kulutuksen mukaan. Käyttöpaikassa täytyy siis toimia etäluenta. Kuluttajien sopimustuotteet edellyttävät 25-63 A sulakekokoa.

Laskutusrytmi on 6 tai 12 laskua vuodessa. Laskun lähetys onnistuu sähköpostilla tai postitse. Voit tehdä e-laskusopimuksen omassa verkkopankissa.

Kokkolan Energia noudattaa ensisijaisesti Energiateollisuus ry:n suosittelemia sähkönmyyntiehtoja (SME2014). Sopimusasioihin ja asiakkuuteen liittyvät ongelmat ja ilmoitukset tehdään ensisijaisesti asiakaspalveluumme, jolloin asioiden yhteinen hoitaminen on sujuvampaa. Jos olet tyytymätön ratkaisuihimme, voit olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan, jota ylläpitää Kilpailu- ja kuluttajavirasto.