Sopimusehdot Aalto-sähkösopimus

Sopimus on määräaikainen ja sen kesto on pituudeltaan 6, 12 tai 24 kuukautta. Sopimuksen kesto löytyy sopimusvahvistuksesta ja laskusta. Sopimuksen hinta muodostuu kiinteästä sähköenergian hinnasta (snt/kWh), kulutusvaikutuksesta (n. +/- 10 %) ja perusmaksusta. Kilowatin hinta saattaa vaihdella joka kuukausi sähkölaskullasi riippuen siitä, miten hyvin pystyt siirtämään kulutustasi halvemmille tunneille.

Sopimusta ei voi aloittaa takautuvasti. Jos muutat pois ennen määräaikaisuuden päättymistä, päättyy sopimus aina poismuuttoon. Muuttotilanteessa voimassa olevaa sopimusta ei voi siirtää uuteen osoitteeseen. Sähkösopimusta ei voi myöskään päättää takautuvasti.

Kun määräaikainen sopimus on päättymässä, olemme sinuun yhteydessä noin 2 kk ennen nykyisen sopimuksen päättymistä. Saat meiltä jatkotarjouksen tekstiviestillä, sähköpostilla tai kirjeellä. Jos et ole vahvistanut meille uutta määräaikaista sopimusta määräaikaan mennessä, jatkuu sopimus toistaiseksi voimassa olevana sopimuksena. Tällä vältymme sähkönjakelun keskeytykseltä. Huom. Aalto 6 kk:n sopimuksessa tarjoamme jatkotarjoustuotteena 12 kk:n sopimusta, jos valikoimassamme ei ole sillä hetkellä tarjota 6 kk:n sopimusta.  Määräajan umpeutuessa voit halutessasi myös irtisanoa sopimuksen.

Tärkeää sopimusehdoista

Asiakas on velvollinen ilmoittamaan muuttuvat yhteystiedot, laskutusosoitteeseen tai käyttöpaikkaan liittyvät muutokset. Jos muutat käyttöpaikasta pois, riittää, kun ilmoitat tiedot muutoksista myyjälle, joka välittää tiedot eteenpäin käyttöpaikan verkkoyhtiölle. Maistraatin ja postin kautta tehtävä muuttoilmoitus ei päätä sähkösopimustasi, vaan sinun täytyy tehdä ilmoitus aina henkilökohtaisesti.

Sopimusvahvistukset lähetämme pääasiassa sähköpostitse.

Asiakassuhteen alussa tarkistamme luottotiedot. Pidätämme oikeuden olla tekemättä sopimusta luottotietomerkinnän vuoksi. Sopimuksen aikana voimme pyytää vakuutta, jos asiakas on olennaisesti laiminlyönyt maksuvelvollisuuttaan.

Asiakkaalla on oikeus perua etämyynnin kautta tehty sähkösopimus 14 vrk:n kuluttua sopimuksen syntymisestä. Peruutusoikeus koskee puhelimitse tai nettisivujen kautta tehtyjä sopimuksia. Sopimus on mahdollista perua puhelimitse, sähköpostitse tai lähettämällä meille täytetty peruuttamislomake. Tämä lomake on hyvä olla lähetetty ennen peruuttamisajan umpeutumista. Jos asiakas haluaa perua jo aloitetun sopimuksen, on asiakas velvollinen maksamaan kulutetun sähkön, jota on käytetty sopimuksen alkamisen ja peruuttamisilmoituksen välillä. Sähkösopimuksilla, jotka on solmittu messuilla, asiakaspalvelupisteessä tai erillisessä väliaikaisessa myyntipisteessä, ei ole peruutusoikeutta.

Sähkö laskutetaan vain kohteen todellisen kulutuksen mukaan. Käyttöpaikassa täytyy siis toimia etäluenta. Kuluttajien sopimustuotteet edellyttävät 25-63 A sulakekokoa.

Laskutusrytmi on 6 tai 12 laskua vuodessa. Laskun lähetys onnistuu sähköpostilla tai postitse. Voit tehdä e-laskusopimuksen omassa verkkopankissa.

Kokkolan Energia noudattaa ensisijaisesti Energiateollisuus ry:n suosittelemia sähkönmyyntiehtoja (SME2014). Sopimusasioihin ja asiakkuuteen liittyvät ongelmat ja ilmoitukset tehdään ensisijaisesti asiakaspalveluumme, jolloin asioiden yhteinen hoitaminen on sujuvampaa. Jos olet tyytymätön ratkaisuihimme, voit olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan, jota ylläpitää Kilpailu- ja kuluttajavirasto.