Aktuellt

28.9.2021
Granskning av elnätet till årets slut Granskning av elnätet utförs i år på västra sidan av Karleby, framför allt i Yxpila- och Öjaområdet.
14.9.2021
Höstens sponsringsbeslut har fattats Karleby Energi stöder aktivt lokala aktörers verksamhet. Till sponsringsobjekt för hösten 2021 har vi valt Karlebynejdens…
2.9.2021
Påminnelser om obetalda fakturor som sms Tack vare Karleby Energis nya kunddatasystem skickar vi nu ut kostnadsfria påminnelser om obetalda fakturor per sms och e-post.
19.8.2021
Nytt datasystem påverkar disponenter Karleby Energis förnyade datasystem inverkar också på disponenters arbete i husbolag.
15.6.2021
Kundbetjäningen betjänar tillfälligt enbart elektroniskt
1.6.2021
Tillfällig ändring i kundtjänstens öppettider Karleby Energis kundtjänst betjänar fr.o.m. 30.6.2021 vardagar kl. 10-16. Vi betjänar tillfälligt enbart elektroniskt.
24.5.2021
Avvikande elfaktura i maj Vi tar i bruk ett nytt kunddatasystem. Vårt mål är att det nya systemet ska vara i bruk i månadsskiftet maj-juni. På grund av…
21.5.2021
Felaktiga meddelanden från Karleby Energi På grund av ett fel i testsystemet har det från Karleby Energi fredagen den 21.5.2021 kl. 8:15-8:30 skickats ut felaktiga…
20.5.2021
Avbrott i Online-tjänsten – gör elavtal eller flyttanmälan via kundtjänsten Karleby Energis Online-tjänst är tillfälligt ur bruk 20.5–1.6.2021. Efter detta övergår vi till Kompassi-tjänsten som ersätter…
17.5.2021
Kundtjänsten betjänar tillfälligt enbart elektroniskt Karleby Energis kundtjänst betjänar tillfälligt enbart via våra elektroniska kanaler. För att hindra att coronavirusepidemin…