Kokkolan Energiaverkoilla on Suomen tyytyväisimmät asiakkaat
Kokkolan Energiaverkoilla on Suomen tyytyväisimmät sähkön siirron asiakkaat. Kiitämme asiakkaitamme lämpimästi saadusta tunnustuksesta!
Kokkolan Energiaverkot Oy sai Energiateollisuuden teettämästä energiayhtiöiden asiakastutkimuksessa parhaan tuloksen. Asiakkaamme arvostavat Kokkolan Energiaverkkojen henkilöstön ystävällisyyttä, palveluhalukkuutta, asiakaspalvelun tavoitettavuutta sekä sovittujen asioiden hoitamista. Onnistuimme myös kyvyssä ratkaista asiakkaamme ongelmia ja palvelun nopeudessa. Näistä kaikista Kokkolan Energiaverkot sai keskiarvosanaksi yli 4 (asteikolla 1-5).
Sähkön myynnissä Kokkolan Energia Oy sijoittui tutkituista energiayhtiöistä hienosti toiselle sijalle. Myös Kokkolan Energian kaukolämpötoiminta sai tutkimuksessa runsaasti erittäin hyviä arvosanoja.
– Näistä erinomaisista tuloksista kiitos kuuluu koko meidän henkilökunnalle, Kokkolan Energia Oy:n toimitusjohtaja Mikko Rintamäki kiittää.
Tutkimustulosten mukaan energiayhtiöiden asiakkaat ovat hyvin on hinta- ja laatutietoisia. Tämä näkyy myös Kokkolan Energiaverkkojen asiakkaissa.
– Kokkolan Energiaverkot on jo pitkään pitänyt sähkön siirtohinnat merkittävästi alhaisempina, kuin mitä sähkömarkkinalain mukainen kohtuullinen tuottotaso mahdollistaisi. Tällä linjalla haluamme olla jatkossakin, jotta Kokkolan alueen asukkaiden ja yritysten sähkön siirtohinnat pysyvät kohtuullisella tasolla, toimitusjohtaja Rintamäki toteaa.
Edulliset sähkön siirtohinnat eivät ole Suomessa itsestäänselvyys.
– Kyselyssä mukana olleilla verkkoyhtiöillä on isoja kustannushaasteita lakivelvoitteisten toimitusvarmuusinvestointien kanssa. Myös sähkönsiirtolaskun yhteydessä perittävät verot ovat nousseet kaksi ja puolikertaisiksi kuluneen kymmenen vuoden aikana, Energiateollisuus ry:n verkkoyksikön johtaja Kenneth Hänninen sanoo.
Suomen toiseksi paras tulos sähkön myynnissä
Saimme NPS-mittauksessa sähkönmyynnin kanssa asioineilta tuloksen 53, joka lasketaan erinomaiseksi suosittelutulokseksi.
- Sähkön myynnin asiakkaat antoivat meille kiitosta erityisesti hyvin toimivasta asiakaspalvelusta, laskutuksesta sekä sovittujen asioiden hoitamisesta. Kilpailukykyinen hinta ja selkeä laskutus ovat tutkimuksen mukaan meidän asiakkaille tärkeimpiä asioita, joten näistä pidetään kiinni jatkossakin, Kokkolan Energian sähkön liiketoimintapäällikkö Jouko Haapoja toteaa.
"Hinnoittelu on selkeää ja palvelu hyvää." "Kaikki on toiminut hyvin. Hinnat edulliset." Tällaisia kommentteja Kokkolan Energian sähkön myynnin asiakkaat antoivat tutkimuksessa kymmeniä. Asiakkaiden antamia avoimia palautteita kerrotaan lisää pitkin vuotta Kokkolan Energian some-kanavissa.
Kaukolämpö – se vain toimii!
Kokkolan Energian kaukolämpötoiminta sai erittäin hyvän arvosanan lämmönjakelun häiriöttömyydestä, mikä onkin kaukolämpöasiakkaille kaikista tärkein asia.
Avoimissa kysymyksissä toistuikin useita kymmeniä kertoja samat sanat: ”ei mitään valittamista, kaikki toimii”. Kaukolämmön toimintavarmuus onkin Kokkolassa huipputasolla.
- Häiriötön lämmönjakelu ja kilpailukykyinen hinta olivat asiakkaidemme tärkeyslistalla ensimmäisinä, ja näissä olemme onnistuneet. Asiakkaamme arvostavat myös selkeää laskutusta sekä palveluhalukasta henkilöstöä, joista molemmista saimme erittäin hyvän arvosanan Kokkolan Energian kaukolämpöpäällikkö Jani Söderström summaa.
Kokkolan Energian kaukolämpötoiminta sai lisäksi erittäin hyvän arvosanan 4 palvelun nopeudesta ja sovittujen asioiden hoitamisesta.
Kaukolämpö on asiakkaiden arvion mukaan helppohoitoinen, toimintavarma ja asumismukavuutta lisäävä lämmitysjärjestelmä. Kaukolämpökohteissa asuu jo yli 34 000 kokkolalaista, ja määrä kasvaa koko ajan.
Energiateollisuuden tilaama tutkimus suoritettiin puhelinhaastattelujen avulla. Kokkolan Energia Oy:n asiakkaiden tutkimus suoritettiin viime vuonna syys-marraskuun vaihteessa. Tutkimuksen toteuttajana oli IRO Research Oy. Kyselyä varten haastateltiin 19 energiayhtiön lähes 4 400:aa asiakasta.
Energiateollisuuden yleistiedote